Wednesday 5 October 2011

misteri orang tua

21/9/2011-

Malam-10.58pm

Hujan labat mlm a2,aku sma bbah di Dlm keta otw kn masuk dlm hospital.

Babah-merah agatah kau naik ke atas dlu arah nene.

Me-bbah kemna?nda bbah naik kn ne?

Babah-agath dlu,bbah kn cari parking dlu ne.

Aku pn masuk ke dlm,baru ku kn menuju ke lift,dari sbalah kiri aku nampak seorang lelaki(orang tua) mengangkat bnyk brg..kesian jua..nda yg tlg..jadinya ku aga org tua a2..ku lyat security di dpnku ani siuk2 ceta ketawa2 lg 2.

Me-kita kn ke mana?

Org tua a2 menunjuk arh lift.

Me-ouh,aku pn kn kesna,marith aku angkatkn brg kita ah...

(Dalam lift)

Me-aku kn ke tingkat satu,kita kn ke tingkat brapa?

Orang tua-ke tingkat 4.

Me-ouh..bh aku kluar dlu ah..

Bila aku kluar,Bbah ada di dpn ku,bru kluar dari tangga.

Bbah-eh balum lgi sampai2nya kau merah.

Me-balum,ne tdi aku tlg mengangkat brg org tua td,kcian barat ya mengangkat sorang2.

Babah-mana orgnya?nda jua ada.

Me-aik,ada jua ea diblakg ku ne,arh lift ah..
Baru ku menulih ke blakg meliat ke tmpat lift a2,org tua tdi hilang,brgnya pn nda ada..
Kmi dua pn tarus bejalan ke arh nene.

Babah-kata org tua a2,kn kemna kn ea td?

Me-ktaku kn ke tingkat 4..

Babah-tingkat 4?! Eh balum jua siap kna buat.

Aku terkajut dgr a2,kmi dua masing2 diamkn diri..
Yg hairannya cpa org tua a2?npa org security a2 nda menolong ea angkat brgnya?bwt apa ya kn tingkat 4?

A2 smua hanya tuhan yg tahu...wallahualam

2 comments: